Jasne, że się da, jednak pamiętaj, że nie wszystko jest takie łatwe na jakie mogłoby by się wydawać.
Aby usunąć wpis z Biura Informacji Kredytowej (BIK), należy spełnić kilka warunków. Przede wszystkim, trzeba wykazać, że informacje zawarte w raporcie
BIK są nieprawdziwe lub nieaktualne. W przypadku błędów w raporcie, należy skontaktować się z wierzycielem lub bankiem, który przekazał informacje do BIK i poprosić o sprostowanie wpisu.
Jeśli wierzyciel lub bank nie zareaguje na prośbę o poprawienie informacji, można złożyć skargę do BIK lub zgłosić sprawę do sądu. Warto pamiętać, że usuwanie wpisu z BIK może być długim i czasochłonnym procesem, dlatego należy zachować cierpliwość i upewnić się, że przedstawione argumenty są rzetelne i uzasadnione.
Warto także pamiętać, że nie wszystkie wpisy w BIK można usunąć. Jeśli zaległe płatności są faktyczne, to wpis pozostanie w raporcie kredytowym przez okres do 3 lat. Po tym czasie wpis zostanie automatycznie usunięty z BIK.